C. Hoe maak ik een goede toets?

Inhoud

Docenten gebruiken veel toetsen, maar hoe is het gesteld met de kwaliteit en betrouwbaarheid van uw toets. Door nieuwe onderwijsconcepten wordt er steeds minder summatief (voor een cijfer) getoetst. Als een vak weinig toetsen heeft kun je elke toets zien als een (deel-) examen. De kwaliteit van de toets is dan heel belangrijk, omdat afhankelijk van een klein aantal toetsen beslissingen worden genomen voor determinatie, overgang of schoolexamen. Deze training leert u kritisch te kijken naar uw eigen toetsen. Na de training weet u hoe u een kwalitatief goede toets kunt maken. U kunt uw toetsen zelf analyseren en beoordelen.

Onderwerpen die o.a. aan bod komen zijn: 

* toetsmatrijs 

* taxonomie RTTI / OBIT 

* herkansing

* betrouwbaarheid

* moeilijkheidsgraad

* validiteit

* transparantie

* correctie

* analyse

* cesuurbepaling

* formatief / summatief toetsen 


Doelgroep
Docenten / kwaliteitsmedewerkers 

Organisatie
De training kan in company worden gegeven aan groepen van maximaal 20 personen (tweemaal een dagdeel). Hiervoor kan een offerte worden aangevraagd, waarbij rekening wordt gehouden met de keuze voor een training intern (in het eigen schoolgebouw of bij een andere Fricoloreschool) of extern. Ook kan op de training individueel worden ingeschreven, minimaal 12 deelnemers (een hele dag en een middag). 

Hoe maak ik een goede toets? yOTSYYnR47 12 RU