M. Coaching individuele docenten

Soms is het fijn om met een coach, die zelf ervaring heeft in het onderwijs, maar geen directe collega is, te reflecteren op concrete situaties in de school, op kwaliteiten die je meeneemt in het leslokaal en binnen de school, maar ook de lastige dilemma’s die je dagelijks tegenkomt in de praktijk van het lesgeven en in de omgang met jongeren. Werken in het onderwijs vraagt energie en flexibiliteit, maar daarbij lopen we ook weleens tegen grenzen aan. Is de batterij even leeg of loopt het niet zoals je graag zou willen.

In een kennismakingsgesprek kun je aangegeven waaraan je behoefte hebt en welke verwachtingen je daarin van de coaches hebt. Op basis van je hulpwens kan een vervolgtraject besproken worden, die zal bestaan uit 4-6 vervolggesprekken, afhankelijk van het verloop van het coachingstraject. De gesprekken zijn discreet.

Ook het verzorgen van intervisie voor groepen van 4 – 12 behoort tot de mogelijkheden. 

De coaches
Beide sinds 1993 werkzaam in het onderwijs; Jacob Hoekstra als wiskunde-docent, decaan, examensecretaris, trainer en vertrouwenspersoon, Jolanda Hoeksma als docent Engels, SVIB-coach, leerling- en docentbegeleider, trainer en Contextueel begeleider. Beide hebben een passie voor het vormgeven van ondersteuning in het onderwijs, zowel voor leerlingen als docenten, en brengen hun eigen expertise en ervaringen mee. Deze zetten ze ook graag in buiten eigen school en kunnen onafhankelijk en onbevooroordeeld luisteren.