H. Onderwijskundig leiderschap

Inhoud
In dit tweedaagse traject gaan we op zoek naar leidinggevende kwaliteiten; het is een brede training waarin verschillende aspecten van leiderschap aan de orde komen.
Centraal staan de eigen persoonlijke ontwikkeling, reflecteren op de eigen stijl van communiceren, het ontwikkelen van een visie op onderwijs.
Een leergang waar je zeker van ‘in beweging’ zult komen.
Dit traject wordt aangeboden in 2 afzonderlijke modules:

H. Onderwijskundig  leiderschap
Bij Onderwijskundig  leiderschap staat centraal het nadenken over en het ontwikkelen van een visie op het onderwijs.

- Gezamenlijke taal ontwikkelen rondom ‘conceptueel denken’
- Reflecteren op eigen handelen en je organisatie
- Veranderen: hoe doe je dat in je eigen werkomgeving?
- Visie op onderwijskundig leiderschap; vanuit eigen referentiekader werken aan algemene concepten

Doelgroep
Medewerkers die hun leiderschapskwaliteiten nader willen onderzoeken; dat kunnen mensen zijn die sinds kort een leidinggevende functie bekleden of mensen die willen ontdekken of zij een leidinggevende functie ambiëren.
De module bestaat uit een 2-daagse (met overnachting).
Er wordt een certificaat afgegeven.

Organisatie
H. Onderwijskundig leiderschap
Het ontwikkelen van een visie op onderwijs staat centraal

Gedragslijn bij afzeggingen                                        
De aanmelding vindt plaats in overleg met de leidinggevende. In geval van verhindering vindt restitutie plaats                                        
> tot vier weken voor de eerste datum van de training:                        100%                
> tot twee weken voor de eerste datum van de training:                        50%                
> tot twee dagen voor de eerste datum van de training:                        de beinvloedbare kosten voor de accommodatie                
                                        

  • Gezamenlijke taal ontwikkelen rondom ‘conceptueel denken’
  • Reflecteren op eigen handelen en je organisatie
  • Veranderen: hoe doe je dat in je eigen werkomgeving?
  • Visie op onderwijskundig leiderschap; vanuit eigen referentiekader werken aan algemene concepten
Onderwijskundig Leiderschap EgFoaT7iqj 19 RU